Monday, April 16, 2012

Şehirler

     Her şehrin farklı bir duygusu vardır. Farklı hikayeleri, farklı tarihleri, farklı iklimleri farklı hisler verir o şehirlere, o şehirlerde yaşayan insanlara. O şehirleri ziyaret edenler de etkilenir şehirlerden. Her şehir farklı bir gizemi çözdürür insana, kendisiyle ilgili ya da dünyayla ilgili. Bu yüzden seyahat etmeyi seviyorum. Kendimi tanımak için, gizemlerimi çözmek için, kendi kendime sorup durduğum, cevaplayamadığım soruları farklı şehirlerde, tanımadığım sokaklarda cevaplayabileceğimi bildiğim için, bunu önceden deneyimlediğim için. Alışık olmadığım sokakların bana alışık olmadığım duyguları yaşatacağını biliyorum. Bunu seviyorum. Her çözülen gizemden sonra değişiyorum, gördüğüm rüyalardan söylediğim sözlere kadar değişiyorum, kalbim farklı atıyor, dünyayı farklı görüyorum. Bu değişimi seviyorum. Beni değiştirecek, geliştirecek yeni insanlar, yeni yerler görmeyi seviyorum.
     İşte böyle, bu yüzden seyahat ediyorum ben. "Yeter kızım, amma gezdin sen de" diyorsunuz ya bazen, işte ben kendimi arıyorum. Yanlış anlamayın, kendimi sadece kendi içimde bulabileceğimi biliyorum, zaten kendi içimde arıyorum, ama yeni yerlerin verdiği ilhamlar bunu kolaylaştırıyor. Olmaz ya, bir gün "kendimle ilgili herşeyi" çözersem seyahat etmeyi bırakırım ve bana bunu söyletebilen şehre yerleşirim.
   
   

No comments:

Post a Comment